Algemene voorwaarden Hersencentrum
Openingstijden en bereikbaarheid
• Onze locaties zijn geopend op werkdagen van maandag t/m vrijdag vanaf 09:00 uur
• Hersencentrum is telefonisch bereikbaar van 08:30 t/m 12:30 uur en van 13:30 t/m 16:15 uur
• Ons algemene e-mailadres is: info@hersencentrum.nl
Hersencentrum heeft geen crisisdienst. In geval van spoed dien je contact op te nemen met jouw huisarts, de huisartsenpost of de crisisdienst in jouw regio (bijvoorbeeld https://www.parnassia.nl/locaties/crisisdienst-noord-holland). Meer informatie hierover vind je op onze contactpagina.
Afzeggen afspraak
Voor het annuleren of wijzigen van jouw afspraken, neem je contact op met de administratie via 072-5201489. Bij verhindering van een regulier behandelconsult dien je deze minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen. Bij het afzeggen van een intake/onderzoek of 1e psychiatrisch consult horen wij dit graag z.s.m. maar uiterlijk 14 dagen voorafgaand aan de afspraak.
Bij niet tijdig afzeggen of wanneer je zonder afzeggen niet op de afspraak verschijnt wordt het consult in rekening gebracht. Dit wordt een no-show genoemd. Je kunt dit niet declareren bij jouw zorgverzekering. Wij hanteren de volgende bedragen voor no-shows:
• Intake en onderzoek no-show € 150,00
• 1e consult psychiater no-show € 150,00
• Behandelconsult no-show € 50,00
Meer over ons beleid rondom het afzeggen of verzetten van afspraken lees je op deze pagina.
Identificatie
Hersencentrum is verplicht een controle op identificatie uit te voeren. Je wordt verzocht een geldig identificatiebewijs mee te nemen (ID-kaart, Paspoort of rijbewijs).
Onze huisregels en gedragsregels
Gedurende je behandeling bij Hersencentrum gelden onze huis- en gedragsregels. Je vindt onze regels op https://hersencentrum.nl/huis-en-gedragsregels/
Kwaliteitsstatuut
Hersencentrum werkt volgens het gedeponeerd kwaliteitsstatuut. Klik hier voor inzage in ons kwaliteitsstatuut.
Hersencentrum als opleidingsplaats
Hersencentrum is een instelling waar psychologen in opleiding kunnen zijn tot GZ-psycholoog en psychotherapeut of klinisch psycholoog. Het kan zijn dat uw behandelaar een (GZ-) psycholoog is in opleiding tot één van deze functies. Naast de regiebehandelaar, heeft uw psycholoog in opleiding ook een werkbegeleider. De werkbegeleider heeft toegang tot jouw dossier. Wanneer je daar bezwaar tegen hebt, kun je dat kenbaar maken.
Wetenschappelijk onderzoek
Wij informeren je hierbij over het feit dat gegevens die verkregen zijn bij de intake of gedurende onderzoeken erna in de toekomst mogelijk gebruikt worden voor wetenschappelijke (onderzoeks-) doeleinden. Hierbij waarborgen wij de anonimiteit van onze cliënten.
Cliënten portal
Er wordt voor iedere cliënt een eigen portal geopend. In deze portal vind je o.a.:
• Je gegevens
• Je afspraken
• Documenten
• Teksten en verslagen
• Jouw toestemming voor verschillende zaken, bijvoorbeeld toestemming voor het inhoudelijk informeren van jouw huisarts. Standaard staat deze aan. Indien je geen inhoudelijk informatie wenst te delen met jouw huisarts, dan kun je de toestemming intrekken en door dit op “nee” te zetten
• De mogelijkheid om veilig berichten te sturen naar je behandelaar
• De berichten van jouw behandelaar aan jou
Het contact met de behandelaar
Voorwaarde voor een goede behandeling is goed contact met je behandelaar. Mocht dat contact om wat voor reden dan ook niet naar je zin zijn, dan kun je dat bespreekbaar maken bij je behandelaar. Zij staan hiervoor open en onderzoeken graag samen oplossingsrichtingen.
Klachten
Hersencentrum heeft een klachtenprocedure. Mochten er klachten zijn over de geboden zorg binnen onze praktijk, dan kun je dit kenbaar maken aan je behandelaar of aan onze klachtenfunctionaris. Voor meer informatie verwijzen we je door naar de feedbackpagina op onze website: https://hersencentrum.nl/klachten/
Informatie over vergoeding en het eigen risico
Hersencentrum biedt en declareert gefinancierde zorg, conform de wettelijke richtlijnen van de Nederlandse Zorg Autoriteit. Indien er sprake is van een geldige verwijzing wordt er een zorgtraject geopend. Het eigen risico is van toepassing op het zorgtraject. Voor meer informatie omtrent vergoedingen en het eigen risico verwijzen wij je naar jouw zorgverzekeraar.
Zorgvraagtype
Vanaf 01-01-2022 leggen regiebehandelaren in de ggz het zorgvraagtype vast. Dat gebeurt voor de start van een behandeling (in de diagnosefase) en bij evaluaties. Het zorgvraagtype is een voorspelling over hoeveel zorg er nodig is. Voor informatie over het zorgvraagtype kun je jouw regiebehandelaar benaderen.
Contact
Voor vragen over de behandeling of over de kosten en mogelijke vergoedingen kun je ons mailen of bellen.